Microsoft Dynamics 365 is het businessplatform van Microsoft en is een verzameling bedrijfsapplicaties in de cloud. Deze applicaties zijn gebaseerd op de ERP en CRM-oplossingen van Microsoft en integreren naadloos met andere Microsoft producten zoals Power BI en Office 365. Microsoft Dynamics 365 is … [Read more...] about Microsoft Dynamics 365
De beste CRM software vergelijken
CRM is de afkorting voor Customer Relationship Management. Het is meestal software in de cloud om alle relaties en interacties te beheren die jouw onderneming met klanten heeft. Een CRM-pakket bevat naast klantenbeheer tal van functionaliteiten en/of kunnen uitgebreid worden met app's en koppelingen met externe software. Op zoek naar de beste CRM-systemen en CRM-programma's? Ontdek ze in onderstaande lijst.
Sage
Facturatie, productiebeheer of een volledig ERP-systeem nodig? Of bent u op zoek naar een eenvoudige boekhouding of een geavanceerde tool voor boekhouders? Sage biedt u al deze toepassingen, ongeacht uw bedrijfsgrootte of departement. … [Read more...] about Sage
SAP
De ERP-software van SAP is ideaal voor het beheren van cashflow, supply chain en processen, tot het zorgen voor werken op afstand en de betrokkenheid van werknemers. Dat alles doe je terwijl je te maken hebt met veranderingen in de markt en klantbehoeften. Aangezien 80% van hun klanten een kleine of … [Read more...] about SAP
Oracle Netsuite
NetSuite is geheel op maat gemaakt voor bedrijven om groei te realiseren en kritieke processen te stroomlijnen. Dit stelt het bedrijf in staat om te blijven focussen op waar zij het beste in zijn en om snel en met vertrouwen op nieuwe marktkansen in te spelen. Van geavanceerde financials tot supply … [Read more...] about Oracle Netsuite
Exact
Exact is aanbieder van online financiële software voor tal van bedrijfstakken. Naast hun financiële producten bieden we specifieke oplossingen voor onder meer accountants, productiebedrijven, groothandels en dienstverleners. Bij Exact draait het niet alléén om software. Ze vinden het belangrijk dat … [Read more...] about Exact
Dynappco
Dynappco is een spin-off van RMC, een Oracle-implementatiepartner. Dynappco is volledig gefocust op Oracle NetSuite. Als Oracle Netsuite Solution Provider maken ze deel uit van de Cronos Group, een Belgische IT-reus met +7000 medewerkers en 9000 klanten in de Benelux. Hierdoor hoeven ze geen … [Read more...] about Dynappco
Build software
Hun gedreven team ontwikkelt en implementeert al sinds 1997 gespecialiseerde software voor de bouwsector. Het resultaat van deze jarenlange ervaring is een state-of-the-art oplossing. Build Software ondersteunt klanten bij het winnen van aanbestedingen, hogere rendementen en meer tevreden … [Read more...] about Build software
4PS Construct
ERP-software 4PS Construct is een totaaloplossing voor bouw & projectgeoriënteerde bedrijven. Gebaseerd op het meest gebruiksvriendelijke en moderne platform van dit moment: Microsoft Dynamics 365 Business Central. Het bouwproces is een continu proces, waar veel informatie wordt uitgewisseld en … [Read more...] about 4PS Construct
Prixo
De bouw is een no-nonsense sector waar eenvoud belangrijk is. Geen toeters of bellen. Of het nu gaat om aannemers, dakwerkers, stukadoors of elektriciens: deze vakmannen hebben weinig tijd, een nuchtere kijk op de dingen en een can-do mentaliteit. Digitale tools zijn er nog … [Read more...] about Prixo
Cafca
Jouw volledige bedrijfsadministratie in één pakket op maat van de installateur. Cafca staat voor een gestroomlijnde administratie zodat je constant een overzicht behoudt op uw bedrijfsprocessen en resultaten. CAFCA is een ambitieus Belgisch softwarehuis met één hoofddoel: software maken voor de dak– … [Read more...] about Cafca
Waarom CRM software gebruiken?
Customer Relationship Management (CRM) software bewaart, organiseert en analyseert bedrijfscontact- en klanteninformatie. In CRM-software automatiseren de verkoop, marketing en klantenservice teams gegevens over klanten, leads, partners en belangrijke zakelijke contacten. Deze software helpt het bedrijf zijn contacten en relaties beter te beheren, het wordt ook wel relatiebeheer genoemd. De verkoop- en marketing processen van een bedrijf maken gebruik van de gegevens in het CRM-software wat de medewerkers helpt een efficiënte service aan de klanten te verlenen. Eén van de grootste sectoren die gebruik maakt van deze software is de bouw. CRM voor bouwbedrijven en aannemers is zeer uitgebreidt.
Contacten beheren
Een belangrijke functie van CRM-software is het vastleggen van klantgegevens en bijvoorbeeld hun persoonlijke voorkeuren. Deze gegevens kunnen naderhand gebruikt worden voor een follow-up of ander contact. In de basis functioneert de CRM-software als een adresboek waarin verkopers en andere medewerkers namen, e-mailadressen, fysieke adressen en telefoonnummers van belangrijke contacten kunnen toevoegen. De medewerkers kunnen de contactpersonen classificeren als lead, klant, prospect of een gepersonaliseerde classificatie.
Taken
De medewerkers van een goedlopend bedrijf zullen hun handen vol hebben en kunnen dus wel een takenbeheer software gebruiken. Veel goede CRM software hebben deze functie dan ook geïntegreerd. Taken zijn niet alleen onderdeel van projectmanagement, maar zijn ook een handig hulpmiddel voor verkoop- en klantenservice teams bijvoorbeeld. De taken functie van de CRM software kan bijvoorbeeld bestaan uit een to-dolijst, automatische herinneringen en een sales pipeline
Sales
Een belangrijke taak voor het salesteam is lead management. De CRM software kan tools bevatten die verkopers en customer relations medewerkers bijstaan tijdens ontmoetingen met klanten en bij het sluiten van deals. Op het meest basale niveau laat de salesfunctie het stadium van het contact in het verkoopfunnel inzien en rapporteert over de voortgang van alle lopende leads. Zo weten verkoopsadviseurs je altijd wat de status is van de verschillende leads en prospects.
Analyse en rapportage
Analyse en rapportage is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van iedere CRM software. Met aangepaste rapporten en dashboards kunnen gebruikers inzicht krijgen in statistieken en analyses. ERP software kenmerkt zich door real-time gegevens updates en een platform dat vanaf verschillende devices te bekijken is, wat de toegankelijkheid voor allerlei personeel verbetert. Het management kan deze rapporten tevens gebruiken om gegevens gestuurde beslissingen te nemen.
Support en helpdesk
Een van de belangrijkste kenmerken van CRM software is de mogelijkheid om je support en helpdesk te ondersteunen. In de CRM software kun je de user experience vastleggen, beheren en controleren. Bovendien kun je alle gegevens van het klant contact vastleggen, zodat je jouw support medewerkers van de helpdesk efficiënt kunnen werken. Hoe minder verschillende systemen je gebruikt, hoe kleiner de kans dat medewerkers in de war raken en dat informatie kwijtraakt.
Voordelen van CRM software op een rij:
- Werkstromen tussen verschillende afdelingen standaardiseren en coördineren.
- Veelbelovende leads beheren en converteren naar sales.
- Verbeterde en efficiënte klantenservice met meer tevreden klanten.
- Gerichte marketing gebaseerd op factoren als locatie, leeftijd en sector.
- Toegang vanaf verschillende afdelingen en locaties.
- Een systeem voor het hele bedrijf.
Hoe kies ik de beste CRM software?
Het kiezen van de juiste CRM software is van cruciaal belang voor het succes van jouw organisatie en voor tevreden klanten. Bij het kiezen van de juiste software draait het om twee zaken. Ten eerste is het belangrijk om vertrouwd te raken met verschillende functies van CRM. Ten tweede is het nodig om op een rij te zetten welke informatie jouw teams nodig hebben. Met dat op papier, kunnen wij samen met jou de best passende CRM software uitkiezen.
Gratis CRM software gebruiken
Een gratis CRM is een goede introductie zijn om de software te leren kennen. Maar bedenk wel dat gratis software soms nadelen heeft. Ga dus na of er beperkingen zijn, of dat je binnen de software voor bepaalde taken wel moet betalen. Het opzetten van een CRM database kost veel tijd. Dus het zou zonde zijn als je het tweemaal moet doen.
Prijs CRM software
Tegenwoordig kan geen enkel bedrijf nog zonder een goede CRM database. Ook freelancers niet. Dit segment is sterk gegroeid de laatste jaren en dat heeft er voor gezorgd dat de prijzen nu heel gunstig zijn. Vaak kun je kiezen uit een licentie of een cloud based plan waarvoor je per medewerker betaalt. Wij geven je graag advies over welke optie het beste past bij jouw bedrijf.
Gratis demo, advies CRM software?
Gezien de belangrijkheid van een gedegen en goed werkende CRM database, is het aan te raden om eerst een gratis demo van de software te gebruiken. Probeer het zelf en laat een aantal medewerkers ook hun mening geven. Via het contactformulier kunnen wij een demo voor jou regelen.